יום שני, 4 ביולי 2011

שבס מחזיק בתואר במנהל עסקים ובמנהל ציבורי מטעם אוניברסיטת ניו הייבן. מעבר לכך, השלים שבס מספר קורסים מקצועיים בנושא ביטחון לאומי וביטחון בין לאומי, שאורגנו על ידי משרד ההגנה של ארצות הברית.

רקע פוליטי

הקריירה הפוליטית של שמעון שבס הגיעה לשיאה בשנת 1992, עת ניצחה מפלגת העבודה בבחירות והעומד בראשה, יצחק רבין ז"ל, הקים את הממשלה. שבס היה מנהל הקמפיין של רבין, והיה אחד האחראים לכך שהעבודה סיימה תקופה של 25 שנה בה לא השכילה לנצח בבחירות.
הקשר בין רבין לשבס החל עוד בשנות השמונים, עת שימש שבס כעוזרו האישי של שר הביטחון רבין, לתחומים שונים. כראש ממשלה מינה רבין את שבס למנכ"ל משרדו.
את דרכו בפוליטיקה החל שמעון שבס בוועד ישובי רמת הגולן, בראשו עמד, כיו"ר החברה הכלכלית לפיתוח רמת הגולן וכמ"מ ראש המועצה האזורית גולן. שבס נחשב לאחד האחראים לפיתוח הכלכלי שחווה אזור הצפון באותה התקופה.
הקריירה הפוליטית של שבס הגיעה לסיומה הפתאומי עם הרצח הטרגי של ראש הממשלה רבין בידי יגאל עמיר ב-4 בנובמבר 1995. רבין היה בדרכו למכוניתו בסיומה של עצרת שלום שהתקיימה בתל אביב, והוא נורה בגבו שלוש פעמים. שבס התבקש לספוד לו בלוויה, לצד שועי עולם כמו נשיא ארצות הברית ביל קלינטון, נשיא המדינה עזר וייצמן, נשיא מצרים חוסני מובארק ועוד. לאחר הרצח החליט שבס לעבור לעולם העסקים.

עולם העסקים

עם כניסתו לעולם העסקים התבקש שמעון שבס להיות נציגם של גופים פיננסיים בינלאומיים שרצו להיעזר בניסיון שרכש בניהול ובשינוע מערכות ענק מורכבות ורבות אינטרסים ובהוצאת פרויקטים אל הפועל.
החל משנת 2002 היה שבס יועצם הפוליטי של מנהיגים בינלאומיים רמי דרג, ביניהם ראשי הממשלות של הונגריה, רומניה, אוסטריה ונשיא סרביה. גם אנשי ממשל אמריקאים נעזרו בכישוריו ובשירותיו.
בשנים האחרונות משמש שבס, בנוסף לתפקידו כיועץ פוליטי, כיו"ר חברת RSLB, שהוקמה על ידי אמנון ליפקין שחק, יובל רבין, יזם ההייטק גיל ברגר ושבס עצמו. החברה מעניקה שירותי ייעוץ מתקדמים ומסייעת לחברות שמעוניינות להיכנס לשוק האמריקאי. היא עובדת מוושינגטון די.סי.

תרומה לקהילה

שמעון שבס היה בין אלה שסייעו לעמותת גשר לאהבה ולפתיחות להקים מתקן בעל"ה נגב, כפר שיקומי שמאכלס מבוגרים אוטיסטים ובעלי לקויות שכליות. גאלו"פ הוקמה בשנת 2003 על ידי אנשי עסקים בכירים ועל ידי בוגרי יחידות צבאיות מובחרות, ומטרתה ליצור סביבה בה יכולים בעלי לקויות שכליות לעסוק ברכיבה טיפולית.
שבס גם סייע למרכז יצחק רבין.

פנאי

לשמעון שבס כמה תחביבים בהם הוא עוסק באופן קבוע, ביניהם רכיבה על אופניים, גולף, שחמט וטיפוס הרים. 

קישורים:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה